ورق یونولیت چیست و چه کاربردی دارد؟

یونولیت

ساختمان سازی از هر زمان دیگری به امری جذاب تر و پیشرفته تر تبدیل شده است. افراد این روزها لذت بیشتری از این پروسه می برند؛ چرا که نسبت به قبل با ابزازر به روزتری سر و کار دارند. در گذشته دست سازندگان برای ساخت ساختمان ها چندان باز نبود، اما امروزه می توان تنوع بسیار خوبی را از این لحاظ مشاهده کرد.

یونولیت از محصولاتی هستند که سال ها از اختراع آن ها می گذرد. یونولیت کاربردهای گوناگونی دارند و یکی از آن ها را باید ساختمان سازی به شمار آورد. امروزه در سقف ها و دیوارهای یک خانه کارخانه و یا بخش های مهمی از شهر از این یونولیت بهره می برند و معمولا هم جواب می گیرند.

این محصولات، مزایای گوناگونی را هم در دسترس افراد قرار می دهد. به عنوان مثال، آن ها نسوز هستند و در زمان حریق، شانس زیادی برای به حداقل رساندن آتش خواهید داشت. همچنین صرفه جویی و وقت و زمان از دیگر ویژگی های این محصولات به حساب می آیند. بدیهی است که این کالا در مدت زمان کمتری نسبت به دیگر مصالح ساختمانی نصب می شوند.

بسیاری از افراد این طور فکر می کنند که یونولیت امنیت زیادی ندارند و نمی توان از آن ها در ساختمان سازی استفاده کرد، در صورتی که هرگز این طور نیست. یونولیت هایی با مقاومت بالا در بازار به چشم می خورد که امنیت را برای شما به بیشترین حد خود می رساند. بنابراین خیالتان بابت این موضوع هم باید راحت باشد.

ما در مقالات قبلی وب سایتمان صحبت هایی در خصوص یونولیت و ابزاری مانند فوم های سقفی که از آن ها ساخته می شود، صحبت داشتیم که خوشبختانه استقبال خوب شما مردم عزیز را در پی داشت. امروز می خواهیم به سراغ یکی دیگر از این محصولات یعنی ورق های یونولیت برویم و ببینیم که چه کاربردهایی برای ما دارند. پس در صورتی که شما هم می خواهید در این زمینه اطلاعات کسب کنید، این مطلب را هرگز از دست ندهید.

تعریف ورق یونولیت

نخست باید این طور گفت که ورق های یونولیت در بازار به نام های دیگری هم شنیده می شود. به عنوان مثال، پلاستوفوم، فوم ورقه ای و استایروفوم از این دسته هستند. پس وقتی این نام ها را شنیدید، تعجب نکنید. این محصولات سفید رنگ می توانند عایق مناسبی در برابر دما، صدا و رطوبت باشند. امروزه بعضی از یونولیت ها را به صورت ورقه در می آورند تا در قسمت هایی با عمق و مساحت کم در املاک و دیگر موارد بتوان از آن ها بهره برد. به این محصولات ورق یونولیت گفته می شود.

ویژگی های ورق یونولیت

این ورقه ها وزن بسیار پایینی دارند و خیلی راحت قابل حمل هستند. شاید به همین دلیل باشد که استفاده از آن به وفور مشاهده می شود. به هر حال، این محصول از نظر وزن نسبت به مصالح دیگر در وضعیت ایده آلی قرار دارد. علاوه بر رنگ سفید، این کالا در رنگ های دیگری هم دیده می شود که البته تعداد آن ها چندان زیاد نیست.

از ورق های یونولیتی به عنوان نوعی پلیمر یاد می کنند. فرایندهای پتروشیمی گوناگونی رخ می دهد تا این ورق ها به وجود بیایند. در اصل باید گفت که این محصولات از نفت ساخته می شوند. از ویژگی های بارز ورزق های یونولیتی باید به تخلخل آن اشاره داشت که کاربردهای بیشتری را در دسترس مردم قرار داده است.

کاربردهای ورق یونولیت

از ورق های یونولیت صرفا در منازل استفاده نمی شود و کاربردهای دیگری هم دارد که در این بخش به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. به منظور عایق کردن ساختمان ها، قرار دادن در کف  یا سقف خانه ها، به اتمام رساندن کارخانه ها و برخی از ساختمان های به خصوص همچون سردخانه ها از ورق های یونولیت استفاده می شود.

ورق های یونولیتی در اندازه های گوناگونی وجود دارند و با توجه به نیازی که دارید، قادر هستید تا یکی از آن ها را از آن خود کنید. البته شاید به اندازه ی مخصوصی نیاز داشته باشید که در بازار نباشد. برای این منظور، می توانید از بریدن این ورق ها استفاده کنید. به دلیل نازکی ای که در این محصولات دیده می شود، برش آن ها امر سختی نخواهد بود.

شما می توانید این برش را به افراد متخصص بسپارید، آن ها در کوتاه ترین مدت ممکن می توانند این کار را برایتان انجام دهند. البته شاید خودتان نیز در صورت داشتن مهارت مناسب، قادر به انجام دادنش باشید. برای برش ورق های یونولیت از سیم هایی بسیار داغ بهره برده می شود تا این پروسه زودتر طی شود. باز هم توصیه ی ما به واگذاری این حرکت به افراد کاربلد است؛ چرا که ممکن است خطراتی را برایتان به دنبال داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت ورق های یونولیت

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق های یونولیت باید به اندازه، جنس و برند آن اشاره داشت. امروزه برندهای مختلفی انواع محصولات مربوط به یونولیت را تولید می کنند. اگر سری به بازار زده باشید، به سادگی می توانید به این مضووع پی ببرید. فراموش نکنید که از برند خوب و معتمدی خرید کنید و در این خصوص با دیگران هم مشورت داشته باشید.

ممکن است به صورت ندانسته، ورق هایی را خریداری کنید که اصل نباشند. این قضیه منجر به وقوع صدمات و آسیب هایی در طولانی مدت به شما و ملکتان خواهد شد. امیدواریم که از این مقاله راضی بوده باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *