قیمت یونولیت سقفی

یونولیت سقفی

یونولیت برای نخستین بار در قرن نوزدهم تولید شد و تا به امروز در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از کاربردهای این محصول، در صنایع ساختمان سازی و پروژه های عمرانی است. یونولیت در ایران به نام های پلاستوفوم یا آکاسیف هم شناخته می شود. این محصول یک نوع پلیمر سفیدرنگ است که در پتروشیمی تولید می شود و استفاده از آن در مقاوم سازی ساختمان نقش ویژه دارد. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که قیمت یونولیت سقفی چقدر است و خرید آن به صرفه است یا خیر؟ در این مطلب به قیمت یونولیت سقفی و عوامل مؤثر در تعیین آن خواهیم پرداخت. اما پیش از آن لازم است این محصول را به خوبی بشناسیم و با مزایای آن آشنا شویم. پس با ما همراه باشید.

یونولیت سقفی چیست؟

یونولیت سقفی یا پلاستوفوم یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. این محصول به صورت بلوک های هفت و هشت کیلوگرمی و در ابعاد مختلف در بازار به فروش می رسد. یونولیت سقفی معمولا در دو سایز عمده تولید می شود. یک نوع آن به ابعاد 25*50*200 سانتی متر است و در سقف های با تیرچه بتنی قابل استفاده است. یک نوع دیگر نیز با ابعاد 66*25*100 موجود است و در ساخت سقف های دارای تیرچه فلزی یا همان کرومیت کاربرد دارد.

یونولیت سقفی در فرآیند بتن ریزی سقف، در لایه میانی ساندویچ پانل و زیر پوشش سقف به کار گرفته می شود. این محصول به عنوان عایق رطوبت و صدا هم عمل می کند و باعث افزایش ایمنی ساختمان می شود. در ادامه مزایای استفاده از یونولیت را بررسی خواهیم کرد.

استفاده از یونولیت سقفی چه مزایایی دارد؟

* این محصول عایق رطوبت است و در برابر تغییرات شدید دما مقاوم است.

* یونولیت وزن کمی دارد و به دلیل سبکی بخشی از بار وارد شده بر ساختمان را کم می کند.

* یونولیت سقفی عایقی مناسب برای صدا به شمار می رود و برای ساختمان های چند طبقه هم مناسب است.

* یونولیت سقفی سبک بوده، حمل بار آن آسان است و احتمال بروز حوادث حین کار را کمتر می کند.

* استفاده از یونولیت مقرون به صرفه است و هزینه های عمرانی را کاهش می دهد.

* این محصول در ابعاد مختلف تولید می شود و به راحتی قابل برش دادن است.

* استفاده از یونولیت سقفی مصرف بتن، تیرچه و آهن را کاهش می دهد.

* یونولیت یک محصول بدون ضایعات و قابل بازیافت است.

قیمت یونولیت سقفی چقدر است؟

یکی از دغدغه های پیمانکاران و صاحبخانه ها افزایش قیمت روزانه مصالح ساختمانی است. آمارها نشان می دهد که در سالهای اخیر مصرف انواع یونولیت و به ویژه یونولیت سقفی افزایش چشمگیری داشته است و در سراسر دنیا به کار گرفته می شود. درباره قیمت یونولیت های سقفی نمی توان رقم معینی را تعیین کرد؛ زیرا تعیین قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر این قیمت مصالح ساختمانی به صورت روزانه نوسان دارد. قیمت یونولیت سقفی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای اطلاع از قیمت یونولیت مورد نظر خود با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ما به صورت رایگان و در کوتاهترین زمان شما را راهنمایی می کنند تا خرید مطمئنی را تجربه کنید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که بعضی افراد سودجو به عنوان تولیدکننده مصالح، یونولیت های بی کیفیت و نامرغوب را به بازار عرضه می کنند. معمولا این افراد قیمتی پایین تر از قیمت بازار به شما پیشنهاد می دهند. پس بهتر است پیش از خرید، از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.

چه عواملی در قیمت گذاری یونولیت سقفی تاثیر دارد؟

همان طور که گفتیم، قیمت یونولیت سقفی به صورت روزانه یا هفتگی نوسان دارد و متغیر است. علاوه بر این عوامل مختلفی روی قیمت این محصول اثر می گذارد و در هزینه نهایی شما دخیل است. قیمت یونولیت سقفی با یونولیت کرومیت متفاوت است. قیمت یونولیت کرومیت به دلیل بزرگتر بودن ابعاد کمی بیشتر است. به طور کلی می توان گفت این عوامل قیمت نهایی محصول شما را تعیین می کند:

* هرچه ابعاد یونولیت انتخابی شما بیشتر باشد طبیعتا قیمت آن هم گرانتر است.

* یونولیت های سقفی با ضخامت و دانسیته بیشتر، با قیمت بالاتری در بازار به فروش می رسند.

* وزن یونولیت  نیز در تعیین قیمت موثر است. هرچه وزن بیشتری داشته باشد قیمت آن هم بیشتر است.

* هزینه باربری و حمل یونولیت در تهران و شهرستان ها کمی متفاوت است و روی قیمت محصول اثر می گذارد.

تمامی این موارد در قیمت نهایی درج شده در فاکتور خرید شما موثر است. شما می توانید یونولیت های سقفی مورد نظر خود را به صورت اینترنتی یا حضوری خریداری کنید.

سوالات متداول درباره یونولیت سقفی

یونولیت سقفی چه کاربردی دارد؟

امروزه یونولیت در صنعت ساختمان سازی نقش مهمی دارد و به عنوان مصالح کاربرد دارد. از یونولیت سقفی به جای بلوک های سیمانی و بتنی استفاده می شود. یونولیت سقفی باعث صرفه جویی در مصرف بتن و تیرچه می شود و به عنوان عایق حرارتی و صوتی هم کاربرد دارد.

قیمت روز یونولیت سقفی چقدر است؟

قیمت مصالح ساختمانی به صورت روزانه مشخص می شود. قیمت یونولیت سقفی را باید همان روز خرید از فروشنده جویا شوید. عواملی نظیر وزن، ابعاد، چگالی، ضخامت و دانسیته محصول، باربری و حمل و نقل بلوک ها مبلغ نهایی فاکتور شما را تعیین می کند.

چرا باید یونولیت سقفی دارای نشان استاندارد ملی بخریم؟

در زمان خرید این محصول باید به کیفیت و مجوز استاندارد ملی توجه کنید؛ زیرا یونولیت های بی کیفیت و قلابی هم در بازار یافت می شود. ابتدا مجوز محصول را بررسی کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *