قیمت یونولیت سقفی نسوز

یونولیت سقفی نسوز

یونولیت سقفی یا بلوک سقفی پلاستوفوم از نوعی ماده پلیمری سبک ساخته می شود که در بازار با نام های پلاستوفوم، آکاسیف و فیبر سفید نیز از آن یاد می شود. اگرچه مهمترین نقطه ضعف انواع یونولیت مقاومت بسیار کم در برابر آتش و اشتعالزایی آن ها است، یونولیت نسوز یک جایگزین ویژه و عالی برای این محصولات شناخته می شود. یونولیت کند سوز یا نسوز از ویژگی های فنی برخوردار است که مقاومت آن را در مقابل شعله مستقیم آتش تا ۲۰ دقیقه افزایش می دهد.

ویژگی ها و کاربرد یونولیت نسوز

یونولیت های کند سوز یا نسوز از نظر ماهیتی بسیار به یونولیت های سقفی معمولی شباهت دارند. در واقع از جمله ویژگی های عمومی این نوع یونولیت می توان به سبک بودن، طول عمر بالا، مقاومت در برابر ضربه و فشار، حمل و نقل آسان، استقامت مناسب در برابر عوامل مخربی چون رطوبت، خوردگی و… اشاره کرد. از جمله ویژگی های اختصاصی این محصول که باعث می شود قیمت یونولیت نسوز نسبت به یونولیت سقفی معمولی بالاتر باشد عبارتند از:

مقاومت بسیار بالا در مقابل آتش

یکی از دلایل تأثیرگذار در قیمت یونولیت سقفی نسوز، مقاومت آن در برابر آتش است. هرچه کیفیت محصول بیشتر باشد مطمئنا مقاومت بهتری در برابر شعله مستقیم خواهد داشت. یونولیت سقفی های معمولی به دلیل ساختار پلیمری که دارند و همچنین پایه تولید آن ها که بر مبنای محصولات نفتی و پتروشیمی است مقاومت بسیار پایینی در برابر حرارت و شعله مستقیم دارند و سریعا آتش گرفته و می سوزند. اما یونولیت سقفی نسوز به دلیل ماهیت ساختاری متفاوتی که دارد از مقاومت بسیار بیشتری در مقابل حرارت و شعله برخوردار است. در واقع نسوز بودن به معنای عدم اشتعالزایی آن ها نیست بلکه منظور مقاومت بالای آن ها در مقایسه با یونولیت های سقفی پلاستوفوم است.

در واقع یونولیت سقفی نسوز می تواند تا دمای ۳۶۰ درجه بدون اشتعال دوام آورد. آتش گرفتن این یونولیت ها به عوامل مختلفی چون باد، دمای محیط، حرارت شعله مستقیم و… بستگی دارد. در حقیقت مواد به کار رفته در ساخت یونولیت های سقفی نسوز دارای ویژگی هایی است که باعث کند سوزی و مقاومت بالای آن ها در برابر حرارت می شود. این یونولیت ها به محض دور شدن از منبع آتش و حرارت خاموش می شوند و همین ویژگی کمک می کند که میزان خسارات ناشی از آتش سوزی به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

استفاده از مواد با کیفیت در تولید

یکی از مهمترین دلایل مقاومت یونولیت سقفی نسوز، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب در ساخت آن است. یونولیت های سقفی معمولی را می توان با استفاده از مواد بازیافتی نیز تولید کرد اما برای تولید یونولیت سقفی نسوز باید از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده شود و همین مورد از جمله دلایل افزایش قیمت یونولیت سقفی نسوز در مقایسه با یونولیت سقفی معمولی است. یونولیت سقفی نسوز باید دارای چگالی استاندارد و وزن متناسب باشد تا از خاصیت کند سوز و نسوز بودن برخوردار شود.

عایق بندی مناسب

یونولیت سقفی نسوز از ماده ای به نام پلی استایرن تولید می شود که نوعی ماده پلیمری گرانقیمت است. این ماده باعث می شود که که یونولیت سقفی نسوز بسیار سبک بوده و در نتیجه کاربردی تر و دارای حمل و نقل آسان تر باشد. این محصول عایق خوبی در برابر صدا و حرارت محسوب می شود و به همین دلیل هم محصولی کاملا کاربردی و اقتصادی محسوب می شود. از این محصول برای عایق سازی حرارتی و صوتی ساختمان ها نیز استفاده می شود.

مقاومت در برابر فشار و ضربه

یونولیت سقفی کند سوز یا نسوز می تواند حداکثر وزن ۲۰۰ کیلوگرم را در طول ۳۰ سانتی متر تحمل کند. این مقدار بسیار قابل توجه است و کمک می کند که این محصول در برابر فشار و ضربه بیشترین مقاومت را داشته باشد که با توجه به ویژگی سبک بودن آن بهترین انتخاب برای سبک سازی سازه های مختلف محسوب می شود.

قیمت یونولیت سقفی نسوز

اگرچه یونولیت سقفی نسوز محصولی کاربردی و در دسترس محسوب می شود اما قیمت آن در مقایسه با یونولیت معمولی کمی متفاوت است که دلیل آن خاصیت کند سوزی و نسوزی این یونولیت است. قیمت یونولیت سقفی نسوز به عوامل بسیاری بستگی دارد که از مهمترین آن ها کیفیت مواد اولیه تولید، دانسیته یا چگالی محصول، ابعاد، نوع، وزن و… را می توان نام برد. از جمله دیگر عوامل موثر بر قیمت یونولیت سقفی نسوز، مقدار سفارش است. هرچه میزان سفارش بیشتر باشد امکان این که محصول را با قیمت رقابتی تری تهیه کنید وجود دارد.

از آنجایی که یونولیت سقفی نسوز از مواد اولیه بر مبنای پتروشیمی و صنایع نفتی تولید می شود، قیمت آن بسته به قیمت مواد اولیه متغیر خواهد بود. هرچه مواد اولیه و فرآیند تولید قیمت بیشتری داشته باشد، مطمئنا قیمت این محصول نیز افزایش خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می کنیم که برای استعلام قیمت یونولیت سقفی نسوز با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جمع بندی

یونولیت سقفی نسوز کاربردهای فراوانی از جمله استفاده برای سبک سازی سازه ها، استفاده به عنوان عایق حرارتی و صوتی، استفاده برای محافظت از لوازم برقی و الکتریکی در زمان حمل و نقل، استفاده برای ساخت انواع ماکت و کاردستی و… دارد. قیمت یونولیت سقفی نسوز با توجه به عواملی از جمله کیفیت مواد اولیه، ابعاد، دانسیته، برند سازنده و… متغیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *