قالب جایگزین یونولیت چیست؟

قالب جایگزین یونولیت

همه ما از این امر آگاه هستیم که یونولیت یکی از متریال های بسیار اصلی و کاربردی در صنعت ساخت و ساز به شمار می رود. قالب جایگزین یونولیت یک نوع ساختار جدید به شمار می آيد که با داشتن مزایای مختلف می تواند به جای یونولیت های عادی مورد استفاده قرار بگیرد. بسیاری از کاربران آگاهی خاصی در رابطه با این نوع جایگزین ها ندارند و به همین جهت قصد داریم در ادامه متن بیشتر به آن ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

قالب جایگزین یونولیت به چه معناست؟

از قالب جایگزین یونولیت با نام های دیگری همچون قالب های لایت فرم نیز یاد می کنند. این قالب ها یک نوع متریال کاملاً مدرن در صنعت ساخت و ساز به شمار می  روند و می توان از آن ها به منظور ساخت بلوک های مختلف بهره گرفت. در واقع اگر به دنبال یک بلوک مدرن و عالی برای ساختمان هایی هستید که دارای سقف تیرچه بلوک هستند،قالب جایگزین یونولیت باید به انتخاب اول شما تبدیل شود.

این نوع قالب ها در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند. دلیل اصلی چنین موضوعی نیز امکان استفاده از آن ها با همان روش های قبلی مربوط به نصب یونولیت است. افرادی که نسبت به نصب چنین قالب هایی اقدام می کنند می  توان با بهره گیری از ابزارهای نصب یونولیت، آن ها را نیز به خوبی در مکان مدنظرشان قرار دهند.

برخلاف قالب های یونولیتی، قالب جایگزین یونولیت را می توان یک نوع محصول چندبار مصرف دانست. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که امکان خارج کردن این قالب ها از درون سقف حتی پس از پایان فرایند بتن ریزی نیز وجود دارد و بدین ترتیب می توان از یک قالب برای پروژه های گوناگونی کمک گرفت، آن هم بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه های جداگانه وجود داشته باشد.

قالب های جایگزین چه ویژگی های خاصی دارند؟

در ادامه معرفی قالب جایگزین یونولیت باید به ویژگی های اصلی این محصولات اشاره کنیم. قالب های جایگزین یونولیتی نیز همانند قالب های عادی یونولیتی دارای طراحی مختص به خود هستند و یک نوع قالب پیش ساخته از جنس پلاستیک محسوب می شوند.

بهره گیری از مواد اولیه مرغوب تر و فرایند ساخت متفاوت موجب شده است تا افراد بتوانند از این قالب ها به صورت مداوم بهره ببرند و دیگر دچار محدودیت های مربوط به قالب های یونولیتی قدیمی نباشند. طبیعتاً چنین موردی هم هزینه های کلی را کاهش می دهد و هم منجر به تسریع روند ساخت و ساز بنای مدنظر خواهد شد.

قالب جایگزین یونولیت چه مزیت های خاصی دارند؟

شناخت مزیت های قالب جایگزین یونولیت به شما کمک می کند تا با این محصولات خارق العاده بیشتر آشنا شوید و درک کنید که چرا همه کارفرمایان حرفه ای به سمت بهره گیری از چنین قالب هایی رفته اند. در این بخش به چند مزیت مهم قالب های جایگزین یونولیت اشاره می کنیم.

جرم پایین تر

اولین مزیت اصلی قالب های جایگزین مربوط به جرم پایین تر آن ها است. این قالب ها نسبت به قالب های فلزی جرم بسیار کمتری دارند و به همین جهت می  توان آن ها را به راحتی حمل کرد. علاوه بر این، در زمان نصب قالب عملاً نیازی به تلاش مداوم جهت جابه جایی آن وجود ندارد که خود یک نقطه مثبت محسوب می  شود. حتی نیروی انسانی نیز می تواند این قالب ها را در محل مدنظر قرار دهد.

عدم نیاز به ابزارهای ویژه

برخلاف قالب های پیشین، قالب جایگزین یونولیت عملاً نیازی به پین و گوه و یا سولجر ندارد. این قالب ها به صورت ماژولار ساخته شده اند تا بتوان با سرعت بالا و بدون نگرانی از بابت چنین ابزارهای خاصی از آن ها بهره برد. این موضوع نیز یکی دیگر از عواملی به شمار می آید که هزینه استفاده از این قالب ها را به مراتب کاهش داده است.

سرعت بالای نصب

به طور کلی قالب های یونولیتی نسبت به قالب های فلزی سرعت نصب بالاتری دارند،  اما نکته جالب آن است که قالب جایگزین یونولیت رکورد مربوط به قالب های یونولیتی پیشین را نیز شکسته است. دلیل این موضوع را می توان به تسریع روند باز و بسته کردن چنین قالب هایی ارتباط داد.

نگهداری ساده و آسان

برخلاف رقبای فلزی، قالب جایگزین یونولیت را می توان تقریباً در هر محیطی نگهداری کرد. این قالب ها زنگ نمی زنند و دچار خوردگی نمی شوند. البته، عموماً توصیه می شود که قالب جایگزین یونولیت دور از نور مستقیم خورشید و در یک مکان خشک نگهداری گردد.

عمر مفید فوق العاده بالا

قالب های جایگزین یونولیت عمر بالایی دارند و همین امر موجب شده است تا نگرانی خاصی از بابت متوقف شدن روند ساخت بنا به دلیل عدم وجود قالب های موردنیاز، وجود نداشته باشد. کارفرمایان با بهره گیری از این قالب ها می توانند چندین پروژه گوناگون را به شکل موازی پیش ببرند.

سخن پایانی

قالب جایگزین یونولیت همان طور که از نام آن مشخص است به منظور رفع نقاط ضعف قالب های پیشین ساخته و عرضه می شود. این قالب ها با داشتن ویژگی هایی همچون وزن کمتر، عمر مفید بالاتر، امکان استفاده در پروژه های مختلف، قابلیت باز و بسته کردن سریع، عدم نیاز به پین و گوه و بسیاری از موارد مشابه، بهترین انتخاب برای شما عزیزان محسوب می شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر مزایای این قالب ها و همچنین آگاهی از قیمت چنین محصولات بی نظیری، می توانید با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *